Aktuális

Amire a nyári hőségben figyelni kell!

Az idei nyár reméljük nem lesz olyan meleg, mint az utóbbi években. Szeretjük a meleget, de a 40 fok körüli hőséget már nem tartja senki kellemesnek. A nyári időszakban különösen oda kell figyelnünk magunkra, de főként gyermekeinkre, mert a hőség és a napsütés komoly bajt is okozhat!

Amire a nyári hőségben figyelni kell!

Nyaralás alatt nem csak a szálloda szobájában töltjük az időt, sokat mozgunk szabadtéren, akár várost nézünk, akár strandolunk. Éppen ezért gondolom úgy, érdemes egy cikket írni arról, hogyan védjük magunkat és gyermekünket a hőségtől és a napsütéstől. A hőségre nem csak a nyaralás alatt kell gondolni, a hétköznapokban is érdemes fokozottan figyelni rá.

Kerüljük a csúcsidőt!

Érdemes délidőben zárt helyen maradni! Egyrészt ekkor van a legmelegebb, másrészt nagyon magas az UV sugárzás, leéghetünk akár 15 perc alatt is! Legjobb védekezés, ha zárt helyen töltjük ezt a néhány órát. A KidsOasis szálláshelyein könnyen találunk szórakozást bent is, lemehetünk a szálloda fürdőjébe, wellness részlegébe, a gyerekek pedig játszhatnak a játszóházban, vagy részt vehetnek gyermekanimációs foglalkozáson is.

Védjük a bőrünket!

Persze, senki sem akar egész nap a szobában gubbasztani nyáron, viszont a bőrünk védelméről ekkor sem feledkezzünk meg! Használjunk napvédő krémet, ha kimerészkedünk, ne csak a strandon. A karunk és a nyakunk szabadon van rövidujjú pólóban is, ezeket a területeket érdemes bekenni. A gyerekek bőre kevésbé "edzett", az ő esetükben különösen ügyeljünk! Kapható UV szűrős hosszú ujjú felső is, ha különösen érzékeny gyermekünk bőre, ajánlott beszerezni néhány darabot.

Igyunk sokat... nagyon sokat!

És lehetőleg vizet. Melegben észre sem vesszük, mennyire könnyen kiszárad a szervezet. Kánikula idején érdemes az átlagos napi ajánlott bevitel akár kétszeresét is meginni. Kerüljük a cukros üdítőket, ezekre jobban szomjazunk. Válasszunk ásványvizet, abból is a szénsavmentes változatot, ugyanis ez hidratál a leginkább. A hideg ital ugyan jól esik, de a gyermekeknek ne adjunk nagyon hideg innivalót, nehogy torokgyulladással kelljen tölteni a nyári szünetet.
Ne szégyelljük, ha a nagyobb vízmennyiség miatt kicsit többet izzadunk, nyár van, meleg van, a szervezet így védekezik. Kerüljük emellett a zsíros és sós ételeket, ezek ugyanis nagyon megterhelik a szervezetet, magas vérnyomást okozhatnak, ami hőségben hamarabb jelentkezik.

Keressük az árnyékot!

A napsütés akkor is szép, ha mi árnyékból csodáljuk. Ne töltsünk egyszerre sok időt a napon. Ez a probléma főként a strandokon jelentkezik, hisz a medencék (vagy természetes vizek) többsége napon van. A pancsolást időzítsük több, rövidebb időszakra, amik között behúzódunk az árnyékba 10 percre. A plédünket és a törölközőnket próbáljuk meg lehetőség szerint árnyékba helyezni, ha kijövünk a vízből, legyen árnyékos helyünk.

Az örök probléma: az autó

Sose hagyjunk gyereket az autóban! Az lenne a legjobb, ha erre nem kellene külön felhívni a figyelmet, de az előző évek tapasztalatai alapján nem hagyhatom ki a listából. Egy percre se hagyjuk a kocsiban a gyereket, ha napon áll, ha nem! Hiába gondoljuk úgy, hogy pár pillanat alatt végzünk a dolgunkkal, ha megállít egy ismerős, az egy percből máris 5-10 perc lesz, ha boltba megyünk be, nem tudhatjuk előre, mennyit kell várni a kasszánál. Szánjuk rá azt az egy percet, és vegyük ki a kicsiket az autóból, még ha e miatt tovább is tart az ügyintézés.

Idén sem úsztuk meg a sivatagi hőséget, de egy kis odafigyeléssel elkerülhető a fájdalmas leégés, vagy a napszúrás. Ennyit szerintem megér!

Hűségprogramunk