Ezt látni kell

10 legkedveltebb biciklis útvonal kisgyerekkel

Ha együtt a család, az mindig nagy élmény. Az, hogy mivel töltjük a napunkat, csak rajtunk áll. Én azt mondom: itt a jó idő, elő a bringákkal! Egy közös túra felejthetetlen emlék lesz!

Ha már megtanult biciklizni a gyerek, biztonságosan megy a kormányhasználat és fékezni is tud, ha megvan a felszerelés és felkészítettük a bringákat meg magunkat is, akkor nincs más hátra, mint megpakolni élelemmel és innivalóval egy hátizsákot, na meg kiválasztani az útvonalat.

Biciklizés gyerekkel

5 legkedveltebb biciklis túra kisgyerekes családok számára

Margitsziget

A klasszikus. A könnyen megközelíthető zöldterület. Az abszolút kezdők számára javasolt, hogy igazán sikerélménnyel záruljon a legkisebbeknek is a nap. Ne hagyjuk ki a japán kertet, ahol megetethetjük a kacsákat és a zenélő szökőkutat. Együnk fagyit vagy vattacukrot és hintázzunk, mielőtt újra bringára ül a család.

Kopaszi-gát

A Margit-híd – Szabadság híd útvonalat meghosszabbítva kell tekernünk a rakparton, ami a tűző napon nem biztos, hogy kellemes, de a Rákóczi híd budai hídfőjénél letérve a természetben találjuk magunkat. Piknikezhetünk, megmártóztathatjuk a lábunkat a Dunában, kipróbálhatjuk a játszóteret, és a büfékínálatot, mindezt csodás környezetben.

Római-part

Ha a Margit-hídnál az ellenkező irányba biciklizünk, picit hosszabb túrával a Római-partra jutunk. A retro hangulatú parton játszhatunk, sétálhatunk, piknikezhetünk a gyerekekkel. Ha pedig hosszabb kirándulásra vágynánk, innen továbbmehetünk a Lupa-tó felé.

A Békásmegyert Szentendrével összekötő kerékpárút mentén lévő komppal átkelhetünk a gyönyörű platán- és gesztenyefákkal körbevett Lupa-szigetre. Igazi rejtett világ, egy kincs a Dunán, ahol szinte csak gyalogosok közlekednek. A túlparton található a Lupa-tó, ami a csendes, eldugott nyaraló- és kajakozóövezetnek az ellentéte, tengerparti hangulattal, fehér homokos stranddal, pálmafákkal, napernyőkkel.

Naplás-Tó

Hivatalos nevén a Szilas-pataki árvízvédelmi tárazó megéri a kirándulást. Néhány éve adták át a bicikliutat, amely 5 km hosszan vezet a Szilas-patak partján, az autók és a város zajától távol, egészen a tóig. Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvizéhez jutunk, ha ide eltekerünk. Különleges, változatos állat- és növényvilág vár ránk, madármegfigyelő helyekre és játszóterekre is bukkanhatunk biciklitúránk közben.

Tata

Az egyik legszebb kirándulási célpont, nemcsak a gyerekek kedvence lesz. A tatai vár és környéke szemet gyönyörködtető helyszín. Az élményt még maradandóbb lesz az egész családnak, ha bicajjal vágunk neki a programnak.

-1,5 órás túra az Öreg-tó körül (7,5 km)

-Könnyú túra a Cseke-tó körül és az Angolparkban (4,5 km)

5 kalandos bringás útvonal gyakorlottabb családoknak

Bicajozzatok ki Szentendrére!

A kerékpáros túrák közül az egyik legnépszerűbb  a Budapest és Szentendre útvonal.

Útvonal:Margit híd, budai hídfő – rakparti kerékpárút – Óbuda, Fő tér – Filatorigát – Római part – Lupa-sziget – Duna-part - Szentendre, Duna korzó (22 km)

Lesz benne rövid macskaköves út, tekerés a Duna-mentén, hídon átkelés, csendes, gyönyörű ártéri erdőn át való biciklizés, és kalandos földút is.

Nagyobb gyerekkel, több pihenővel simán teljesíthető, izgalmas túra.

Pihenési lehetőség: a Római part egyik stégjén, sőt egyik büféjében akár egy hekket eszegetve, vagy a Megyeri-híd előtt található bringás pihenőhelyen.

További tippek:

-A Megyeri-híd után balra kanyarodva a Lupa-szigeti úton haladva elérkezünk az Omszki-tóhoz.

-Miután elérjük a Duna korzót Szentendrén, nézzünk körbe a mediterrán hangulatú belvárosában, frissüljünk fel egy finom fagyival.

-Ha nagyon fáradtnak érzi magát a család, választhatjuk visszafelé a HÉV-et is.

Legyél részese az igazi kuriózumnak, ami a Tisza-tónál vár!

Útvonal: Poroszló-Sarud-Kisköre (kb. 28 km)

A Tisza-tó gyönyörű környezete garantálja az élménydús programot, a kikapcsolódást. Miközben jól kiépített utakon, könnyű terepen haladtok, a bicikli túra során megismerkednek a gyerekek a sokszínű állatvilággal, a csodálatos és különleges madárrezervátummal, a Tisza-tó vadregényes, gyönyörű természetével. Túraközpont Hálózat, biciklikölcsönzők, gyermekbarát pihenőhelyek, információs pontok és szervizek állnak a családok rendelkezésére. A Tisza-tavi Ökocentrum is nagyszerű program lehet, ha a környéken jártok.

Tekerjétek körbe a Velencei-tavat!

Útvonal: Velence-Velencei-tó-Pákozd-Kisfalud-Dinnyés-Agárd-Gárdony-Gárdonyfürdő-Velencefürdő-Velence (kb. 30 km)

A családok egyik legkedveltebb bringás túrája. Szép a táj és eltévedni lehetetlen, egy rövid szakasztól eltekintve végig kerékpárúton teljesíthető. Kisebb pihenőkkel 3-3,5 óra alatt körbetekerhető a tó, de ha összekötjük fürdőzéssel és Gárdony, Agárd, illetve Pákozd látnivalóinak megtekintésével és rászánunk egy hétvégét még jobban fogják élvezni a gyerekek.

Túrázzatok a csodaszép Dunakanyarban!

Útvonal: Pilisszántó-Klastrompuszta-Kesztölc-Dorog-Esztergom (kb 20 km)

A természeti és kulturális értékekben gazdag Dunakanyar a biciklisek paradicsoma: a turistautakhoz hasonlóan a biciklis utakat is színek jelölik, a kék jelzéssel ellátott, Pilisszántótól Esztergomig kellemes túrára a pilisszántói Pilis keresztje alól érdemes elindulni. Klastrompusztán ne felejtsétek el megnézni a pálos szerzetesek kolostorát. Erdei pihenőhelyeken tarkított szép túrán vehettek részt, ahogy a Duna-Ipoly Nemzeti Park csodás területein végigbringáztok. Kesztölcön ellátogathattok a helyi pincékbe, Esztergomban pedig számos káprázatos látnivalót kínál, tegyetek egy látogatást hazánk legnagyobb bazilikában, ahol akár a kupolába is felmehettek. Áttekerhettek Szlovákiába is, a Mária Valéria híd másik oldalán Párkányba érkeztek.

Szerezz bringás élményeket a Balatonnál!

Nagy élmény egy balatoni biciklitúra akkor is, ha természetesen kisgyerekkel még nem körtúrában gondolkodunk.
Választhatjuk akár a rövid Balatonfüred-Tihany távot ( 7,5 km). A Belső-tónál aztán megpihenhetünk és gyönyörködhetünk a legelésző szürkemarhákban és a békés, mesés tájban. Ha Alsóörsről indulnánk, akkor egy irányban 15 km -t kell megtennünk. Tihanyról aztán átkompozhatunk a déli partra. Az útvonalunkat megszakíthatjuk fürdőzéssel, felfrissüléssel.
A Balatongyöröktől a vonyarcvashegyi strandig tartó bicikliút (16,5 km) például az egyik legszebb szakasz. Érdemes beiktatni egy pihenés erejéig a Vonyarcvashegy előtt lévő Szent Mihály-domb környékét is.
A déli parton pedig hangulatos és változatos vidéken tekerhetünk, ha Balatonszemest választjuk, aztán a Hullám strandon pihenhetünk, úszhatunk.

A bringás túrákat remekül kombinálhatjuk Balaton-felvidéki vártúrákkal, múzeumlátogatással (pl. Afrika Múzeum Balatonedericsen vagy Balatoni múzeum, Babamúzeum, Cadillac Múzeum valamint Helikon Kastélymúzeum vadászati-és történelmi modellvasút kiállítással illetve hintókiállítással Keszthelyen)

Pipáljatok ki akár több bringás útvonalat is! Túrára fel – kisgyerekkel is!