Test és lélek

A család a mi munkánk - 4. rész

A családbarát helyeket - legyen az egy sokcsillagos szálloda vagy talponálló büfé - az ott dolgozó emberek teszik igazán családbaráttá. 5 olyan szállodai szakemberrel beszélgettünk, akiknek a család a munkája. Beszélgetőtársunk ezúttal Nádas Gábor, a Thermál Hotel Visegrád vezérigazgatója, Virág (19), Zalán (16) és Kincső (11) apukája.
A család a mi munkánk - 4. rész

Miért, hogyan választottad a szakmádat?

Már az általános iskola 6. osztályában szállodaigazgató szerettem volna lenni. De hogy ez honnan jött, azt nem tudom. Nincs szakmabeli a felmenőim között, és szállodában sem jártam korábban, csak SZOT és vállalati üdülőkben. Egy biztos, ha ma újra kezdeném, ismét ezt választanám.

Miért szeretsz itt dolgozni?

A Thermal Hotel Visegrád egy nagyon komplex szolgáltatásokat nyújtó 4 csillag superior besorolású szálloda, ahol a gyermekes családok mellett épp úgy jól érzik magukat a nyugdíjasok, a párok, az üzleti-, főként konferenciára érkező vendégek. Ennek a sokszínű vendégkörnek a minden igényt kielégítő kiszolgálása folyamatos odafigyelést, törődést, megújulást igényel, egyszóval változatos és szép a munka. A 164 szoba mellett, 10 apartman, az étterem, 3 bár, a grill terasz, a 10 különböző méretű konferencia terem, a nagy spa- és wellness részleg 7 medencével, 4 szaunával, 3 gőzkabinnal, masszázs kezelőkkel, só szobával, lebegő kabinokkal, szépség szalonnal, kondi teremmel, squash pályával, gyermek játszóval nem hagynak üres járatot a minden napjaimban.

Munkád során hogyan kerülsz kapcsolatba a családokkal? Te miben segíted elő a családbarát szemléletet?

Közvetlen kapcsolat a napi házbejárások során alakul ki a családokkal, amikor is ellenőrzöm a szolgáltatásainkat. Minden folyamatról tudomásom van, így ha szükséges, azonnal be tudok avatkozni, legyen az valami tárgyi vagy személyi kérdés. A valódi családbarát szemlélet megvalósításában - lévén, hogy 3 gyermekem van - , élen tudok járni. Tisztában vagyok azzal, hogy mire van szüksége a gyerekeknek és szüleiknek. Azt igyekszem nyújtani a kollégáim által, amit én elvártam korábbi utazásaim során.

Mi okoz nehézséget, melyek az árnyoldalai a munkádnak?

Talán a legnehezebb mindenki igényének megfelelni. Telt ház esetén 400-450 fő vendégről beszélünk. Hiába felel meg valami a többsèg igényének, előfordul, hogy egy-egy vendég elvárását az nem elégíti ki,. Éppen ezért az egyénre szabott figyelem fontos annak érdekében, hogy minden vendégünk elégedetten távozzon a szállodánkból.

Szerinted mitől családbarát egy szálláshely?

Családbarátnak lenni véleményem szerint azt jelenti, hogy mind a szülőknek, nagyszülőknek mind a gyerekeknek olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, hogy együtt és külön-külön is megtalálják a maguk kényelmét és kikapcsolódási lehetőségeit.

Te magad hogyan utazol, mi számodra az igazi kikapcsolódás?

Utazásaim során előnyben részesítettem a szállodákat és főként azokat, ahol gyermek animáció is volt. Mindezt azért, mert egyszer egy évben egy-két hét gondtalan pihenést minden szülő megérdemel. Nem kell a mindennapos bevásárlással, főzéssel, mosogatással és egyéb teendőkkel foglalkozni, továbbá a gyerekek is megtalálják az őket érdeklő programokat és társaságot mialatt mi szülők is kikapcsolódhatunk.

Ha gyerekek nélkül utazom, akkor szívesen motorozok, virorlázok, ezek kikapcsolnak és a szabadság teljes érzetét adják.