Aktuális

5+1 érv, miért érdemes belföldi úticélt választani?

Nyaralás kapcsán elsősorban a tengerpart jut eszébe mindenkinek, napsütés, homokos strand, színes napernyők és napozóágyak mindenhol… bár tengerpart nincs Magyarországon, de a Balaton, a Velencei Tó, a Tisza Tó is jó élményekkel vár, csak hogy a nagyobbakat említsem. De nem csak ezért érdemes belföldön utazni, sok más előnye is van.

1. Utazási idő:

Nem kell részletezni, ami közelebb van, oda jó eséllyel hamarabb eljutunk. Persze repülővel nagyobb távok is megtehetők rövid idő alatt, de gyerekekkel elég macerás egy repülőutat megszervezni – na meg persze lebonyolítani is, sokkal kényelmesebb beülni az autóba, és útra kelni. Ha meg kell állnunk, megállunk, de szervezhetünk programokat is az útra, egy-egy nevezetességet megnézni, vagy csak megállni egy fagyira féltávon.

2. Ételek:

Külföldön sokaknak okoz problémát a helyi konyha, vagy túl fűszeres, vagy ízetlen, vagy olyan alapanyagokat használnak, amit nem vesz be a gyomrunk, de semmiképp sem olyan, mint itthon. A gyerekeknél, akik még a hazai, jól megszokott és bevált ízekben is válogatósak, külön kihívás elfogadtatni egy számára ismeretlen ételt.

3. Ismeretlen helyek:

Magyarország tele van ismeretlen helyekkel, kevésbé közismert látványossággal, természeti szépséggel. Ha már bejártuk az ország java részét, akkor is fogunk találni olyan helyet, ahol eddig nem jártunk és megbánnánk, ha nem látogatnánk meg.

4. Pénz:

Több szempontból is gazdaságosabb egy hazai célpontot választani: Az utazás költségei alacsonyabbak, hisz nem megyünk olyan messzire – arról nem is beszélve, hogy annyi csomagot vihetünk magunkkal, amennyit akarunk, repülőutaknál viszont minden plusz kiló csomagért szép összeget felszámíthatnak! Másrészről a valutaváltással sem kell bajlódni, nem kell előre megszabni, hogy mennyi pénzünk lesz a nyaralás alatt, így rugalmasabban lehet kezelni a családi utazás költségeit is.

5. Kultúra:

Egyrészt nem kell beilleszkednünk más kultúrába, ami időnként kellemetlenségeket okozhat, másrészt gyermekünk megismerheti a magyar szokásokat, hagyományokat akár egy fesztivál keretében, játékosan. Ha szeretnénk megismerni más kultúrákat is, akkor sem kell feltétlenül elhagynunk az országot, hisz határon belül is számtalan kisebb tájegység, vagy közösség létezik, akik eltérő kultúrával rendelkeznek, mint amit mi ismerünk. Kultúrához kapcsolódóan meg kell említeni a nyelveket is: bár angolul vagy németül szinte az egész világon beszélnek, de ha belföldi úticélt választunk, akkor biztos nem lesznek félreértések a nyelvi különbségek miatt.

+1 Macera:

Gyerekekkel utazni önmagában is kihívás már a csomagolástól kezdve egészen a hazaérkezés utáni 3. napig, mire minden visszakerül a rendes kerékvágásba. Külföldi nyaralásnál sokkal több mindenre kell figyelni, akár a csomagolásnál, de gondolok itt védőoltásra, vízumra, útlevélre, valutaváltásra, stb., ami még jobban megbonyolítja az egyébként sem egyszerű készülődést.