Aktuális

Családbarát szálláshelyek sorozat – Thermal Hotel Visegrád: Családias hangulat

Nekem is van három gyermekem, a vezető kollégáimnak is van, így eleve ezzel a szemlélettel vezetjük a szállodát. Az én elvem, amit szeretnék átadni minden kollégámnak: éppen annyit adjunk a vendégeknek, amennyit mi magunk is elvárnánk fordított helyzetben. Se többet, se kevesebbet – mondja Nádas Gábor, a Thermal Hotel Visegrád vezérigazgatója.

Thermal Hotel Visegrád

„Egy szálloda baba/családbarátsága a vezetőn és az alkalmazottak hozzáállásán múlik.” Mit gondolsz erről a kijelentésről?

Nyilván fontosak a technikai feltételek, de valóban sokkal fontosabb a személyi oldal. A mi szállodánkat úgy szokták emlegetni: családias hangulatú. A családosok csak egy szegmense a vendégkörünknek, mégis ez a hívószavunk. Nálunk a gyerekek kitüntető figyelmet kapnak az első pillanattól. Sok kollégánk családos, a visszajelzések szerint mosolygósak, udvariasak. Nekem is van három gyermekem, a vezető kollégáimnak is van, így eleve ezzel a szemlélettel vezetjük a szállodát. Az én elvem, amit szeretnék átadni minden kollégának: éppen annyit adjunk a vendégeknek, amennyit mi magunk is elvárnánk fordított helyzetben. Se többet, se kevesebbet.

És mi az, amit adtok?

Az alapeszközökön túl azt és úgy kell adnunk, hogy az egész család egész nap jól érezze magát nálunk és ki tudjon kapcsolódni – együtt és külön is. Nálunk az animáció nemcsak a gyermeknek szól, hanem a felnőtteknek is. Szó szerinti gyerekfelügyelet nincs, a kiemelt időszakokban viszont mindig van két animátor, akik közül az egyik csak a gyerekekkel foglalkozik a gyerekjátszóban.

Kabalafiguránk Visi Mókus, aki az esti programok mellett minden nap megjelenik a reggeli végén, hogy felhívja a figyelmet az aznapi programokra. A heti programok ki vannak függesztve mindenhol, még a liftekben is. Minél több programon vesznek részt a gyerekek, annál több pontot gyűjthetnek, és kisebb ajándékokat kaphatnak a részvételért cserébe. Este mini diszkó, élő állatbemutató, bűvész show, interaktív gyerekkoncert váltogatják egymást. Rendszeresen hívunk bábozókat, és van saját bábjátékunk is, Visi Mókus kalandjai címmel. Vagyis igyekszünk egész nap lefoglalni a gyerekeket.

Mit takar a felnőtteknek szóló animáció?

Sportprogramokat (Pilátes, aqua fitness), asztaliteniszt vagy csocsóversenyt, kirándulásokat – ez utóbbit az egész családnak. Tematikus felnőtt előadásokkal is próbálkoztunk, de tapasztalataink szerint erre nincs igény. A magyar wellness kultúrának még bőven van hova fejlődnie. Egyelőre kevesen utaznak valódi rekreációs céllal, vagyis tudatos egészség-megőrzési, megelőzés céllal, netán azért, hogy közben szellemi felfrissülést is keressenek.

 

Milyen kedvezményeket kínáltok a családosok számára?

A feleségem előző házasságából származó gyerekekkel együtt sokszor hat gyermekkel járok nyaralni, így pontosan ismerem az ebből adódó problémákat, így a szállodánkban is igyekszem érvényesíteni a nagycsaládosok szempontjait. Gyermekkedvezményünk: 6 év alattiak számára ingyenes, 6-12 év közöttiek számára 60%-os kedvezményt nyújtunk, 12 év felettiek után teljes árat kell fizetni, kivéve, ha harmadik főként érkezik, mert akkor csak 80%-ot. Összenyitható családi szobáink vannak, ami 4 fő esetén is már megéri, mert jóval kedvezőbb az ára, mint két külön szobának; gyakorlatilag szobánként egy felnőttel számolunk. A 174 szobánkból 164 szoba kétágyas, ahol nincs kihúzható ágy, de pótágy elhelyezhető, így egy összenyitható szobában legfeljebb 6 fő fér el. A 10 apartman 4-4 fő fogadására elegendő, van olyan típus is, ami még plusz 1-2 főre pótágyazható.

Kikből áll a vendégkör?

A szálloda éves kihasználtsága 70%, ez egy egészséges maximum, ennél többre nem is törekszünk, mert a minőség kárára menne. Egyéni, jellemzően családos hétvégi vendégeink aránya 60%, a hétközbeni konferenciaturizmus (1-2 éjszakás konferenciák, rendezvények) adja ki a 40%-ot. Van hétközbeni promóciónk a nyugdíjas korosztály számára is, akik közül sokan az unokáikkal jönnek hozzánk. Ők és az üzleti vendégek jól elférnek egymás mellett, mert nem nagyon találkoznak: a konferenciázók napközben nem vesznek igénybe wellness szolgáltatásokat, legfeljebb kora reggel vagy késődélután, este pedig általában gálavacsorán vannak külön teremben, nem az étteremben, ahol az egyéni vendégek tartózkodnak.

Nagy a márkaismertségünk: a vendégeink 80%-a közvetlenül foglal nálunk, és nagyon magas a visszatérők száma is: 3.000 törzsvendég családunk van, éves szinten ez 15-20%-át jelenti a vendégkörünknek. 75% a belföldi vendégek aránya, a 25% külföldi főként cseh, szlovák, osztrák és német nemzetiségű.

Mit gondolsz: a vendégeitek miért éppen titeket választanak?

Az elmondottakon túl: egyedi a wellness és a szauna részlegünk hangulata (római és török stílusjegyek), viszonylag nagy, 800 m2-es vízfelületünk van, ami a szállodák között nagynak mondható. Teljes éves szálloda vagyunk, hiszen a Dunakanyarban mindig meg lehet találni a kikapcsolódást. Kedvező földrajzi helyzetünkből adódóan rengeteg lehetőség adódik az aktív kikapcsolódásra, továbbá vendégeink kedvezményes áron vehetnek részt olyan közeli külsős programokon, mint gokart, kalandpark, korcsolyapálya, visegrádi sípálya, bob pálya, canopy.