Ezt látni kell

5 túraútvonal Budapesten – akár gyerekkel is

Ilyenkor évközben a családok leginkább hétvégenként tudnak csak minőségi időt tölteni egymással. Ami sokaknál egyet jelent azzal, hogy ki is mozdulnak otthonról.  De hova menjünk, ha Budapesten élünk, ha szeretünk kirándulni, de nem szeretnénk órákat utazni a családdal? Bármilyen hihetetlen, de Budapesten is lehet túrázni, nagyokat sétálni és mindez akár már egy babakocsis vagy totyogós gyerekkel sem elképzelhetetlen.

Normafa – Erzsébet-kilátó

A klasszikus budapesti családi sétaútvonalak egyike, ezért hétvégén itt némi tömeg is szokott lenni, főleg a két végállomás közelében, de útközben eloszlik a tömeg. Kisebb gyerekkel is jól teljesíthető, már csak azért is, mert kismotor, bicaj és babakocsi teljesen megszokott közlekedési mód errefelé. Féltáv körül felújított, remek játszótér az Anna-réten, piknikezési lehetőség, gyönyörű kilátás Budapestre. Ha pedig nem autóval érkezünk, akkor az Erzsébet-kilátó mellől induló Libegővel újra tömegközlekedési eszköz közelébe juthatunk a családdal és haza is indulhatunk.

Árpád-kilátó.

A Fenyőgyöngyétől kell elindulnunk és még gyerekkel is háromnegyed óra alatt a kilátóhoz érünk (kb. 1,5 km).  Nem megterhelő sétával a kilátónál fantasztikus kilátás nyílik Budapestre. Látni lehet a Dunát, a hidakat és az ismertebb nevezetességeket. Könnyű túra, akár még babakocsival is jól végigsétálható.

Budaörs – Törökugrató.

Budaörsön a Törökugrató utcán találunk egy parkolót, ahonnan több tanösvény is indul.  A leghosszabb a Naprózsa Botanikai Tanösvény, ahova a kőbányán keresztül egy hosszú fém lépcsőn jutunk fel. Jól kiépített, kapaszkodókkal ellátott lépcsősorok és néhol sziklás részek. Gyerekkel is lehet érkezni (mi egy 3 évessel sétáltuk végig), de érdemes odafigyelni rájuk. Babakocsival abszolút nem járható. Végig információs táblák segítik a kirándulókat és még a törökugrató névről is sikerül megtudnunk valamit. Az autópálya zaja eléggé felhallatszik, de nagyon szép a kilátás.

Kamaraerdő

A XI. kerület legnagyobb parkja – én ezzel a felkiáltással mentem el oda 15 éve először. És valóban óriási, mert a hivatalos adatok szerint is közel 180 hektáros területről beszélünk, ahol kerékpárosok, gyalogosok, piknikezők és tulajdonképpen mindenki otthon érzi magát, aki a zöldbe vágyik, de mindezt Budapesten tenné. Közel van busz és villamosmegálló és autóval is könnyű parkolni itt. A gyerekeknek tanösvény (majdnem 4 km hosszú) kínál hasznos időtöltést, de ha csak piknikezne a család, akkor a kijelölt tűzrakó helyeknél még főzésre is van lehetőség. Játszótér is van Kamaraerdőn a Hosszúréti patak partján, mellette pedig egy tó, a gyerekek nagy örömére.

Paprikás-patak

Bár ez már nem Budapest, de alig pár percre található a fővárostól. Szintén nagyon gyerekbarát túraútvonal és még babakocsival is járható. Senkit ne riasszon el az első 10 méter, ami kavicsosabb és meredekebb is a vártnál. De ez a rész után, már egy könnyebb séta az egész, kivéve a Solymári vár környéke. Ott némi emelkedőre készüljünk, illetve nagy melegben érdemes tudni, ha kisgyerekkel érkezünk, hogy a vár előtti és utáni szakaszon ( kb. 10-10 perc) nincs nagyon árnyék. Ha a várig elsétálunk és vissza, az pihenőkkel együtt kb. 3 óra. Ha csak a tisztásig, akkor az kb. 2 óra séta. Az autót a solymári Shell kút mellett kell hagyni és a benzinkúttal átellenes oldalról indul a séta. Rengeteg fahidacskával, a Budai-hegység legnagyobb vízesésével és egy homokkőfallal ( ahol a nagyobbak csúszdázni szoktak) igazi gyerekparadicsom. Lehet leveleket, terméseket gyűjtögetni és sok helyen a patakban gázolni, ami minden gyereknek tetszik.  Nyáron emiatt érdemes megfelelő cipővel készülni.