Ezt látni kell

Családbarát ökoturisztikai sziget Poroszlón

Az egyik családi utazásunk során éppen útba esett Poroszló, ezért gondoltuk, miért ne látogatnánk meg a Tisza-tavi Ökocentrumot, hiszen tervben volt már egy ideje. A csendes, nyugodt környezet, a friss levegő és a programlehetőségek kellemes családi kikapcsolódást nyújtanak. Az Ökocentrum főépülete négy szinten mutatja be a Tisza-tó természeti csodáit.

Az épület számos kiállításnak ad otthont, megismerhetjük például az éjszakai erdő élővilágát, terráriumokban csodálhatunk meg különleges kétéltűeket és hüllőket. Arra is van lehetőség, hogy aprócska élőlényeket ismerjünk meg közelebbről, ehhez miniakváriumok, mikroszkópok állnak rendelkezésünkre, sőt óriáspuzzle-t is kirakhatunk. A teremben található interaktív érintőképernyős monitor és 3D dianézők is, melyeknek segítségével gyönyörű tájakról tekinthetünk meg képeket. A fő attrakció, mely az Ökocentrumot reklámozó óriásplakátokon is szerepel, az óriásakvárium.

Európa legnagyobb édesvízi akváriumát tekinthetjük meg itt, melynek különleges hangulatát az adja, hogy a víz szintje alatt 5 méterrel sétálhatunk egy alagútban, ahol minden oldalról különböző méretű és fajtájú halak vesznek minket körül. Az apróbbaktól a hatalmasakig megtalálható számos faj: a törpeharcsáktól kezdve a pisztrángon át a vizáig. A mesterséges vízivilágot pedig olyan zseniálisan alkották meg, hogy tekintetünkkel az akváriumban elmerülve már-már olyan érzésünk támad, mintha a halak természetes környezetében búvárkodnánk. Pici lányunknak ez láthatóan még a játszótereknél is nagyobb élmény volt, szájtátva nézte a felette úszkáló óriáshalakat.

A főépülethez tartozik egy szabadidőpark is. Az itt található helyszínek, programlehetőségek még inkább fokozzák az Ökocentrum gyermekbarát jellegét!

• Számos állatfajt ismerhetünk meg közelebbről (pl. mocsári teknőst, vörösrókát, juhféléket), ráadásul a gyerkőcök kiskecskéket és bárányokat is simogathatnak.

• A bejáratnál és a szabadidőpark területén is jól feleszerelt játszótér található. A nagyobb gyerekeket és felnőtteket pedig egy vízi játszótér csábítja kalandra. Engem ez utóbbi teljesen lenyűgözött, sosem találkoztam még hasonlóval, kicsit úgy éreztem magam, mintha a Játék határok nélkül vetélkedőbe csöppentem volna! Süllyedő deszkákon szökkentem át egyik partról a másikra, persze nem tizedelik a látogatókat, természetesen alátámasztással biztosítják, hogy ne nyeljen el minket a tó. Akár kis tutajokon is közlekedhetünk evezve, de ezt inkább nem kockáztattam meg.

• Az épületben is található egyébként játéktér a kisebb korosztálynak, az Elvarázsolt Vízi Világ névre hallgató játszószoba. A helyiség a vízi környezetet imitálja, apró kék labdácskák tengerében gázolhatnak a pici lábak.

Nekünk néhány órát volt lehetőségünk itt tölteni, egy kellemes ebéd után ugyanis tovább kellett indulnunk, hogy még időben elérjük úticélunkat, és elfoglaljuk szálláshelyünket. Sikerült alaposan bejárnunk a főépületet és picit sietősebb tempóban a szabadidőparkot is, kicsit még a kilátóban is időztünk, és gyönyörködtünk a kilátásban. Érdemes viszont tudni, hogy akár egy teljes napot is eltölthetünk itt, számos pluszprogramot is igénybe vehetünk. Nézhetünk 3D természetfilmet a Tisza-tó élővilágáról, válthatunk jegyet kisebb-nagyobb csónaktúrára, és sétát is tehetünk a tó fölé épült Vízi Sétányon.