Ezt látni kell

Fedezzétek fel a Csepel-sziget fővárosát!

Ráckevének korábban csak a neve csengett ismerősen, de nem igazán tudtam térben elhelyezni. Aztán egyszer csak egy ajándékutalvány boldog tulajdonosa lettem, és azonnal utánanéztem, hová is megyünk tulajdonképpen. Budapesttől kb. 50 km-re, a Csepel-szigeten található a város, a nevét pedig a 15. században a török elől menekülő szerbekről kapta, akik itt telepedtek le. (A szerbeket hívták ekkoriban rácoknak). Két dolog van, ami leginkább vonzza a tömegeket a településre: a Duna-ág partján tartandó „csónakos” piac, illetve az Aqua Land Termál- és Élményfürdő.

Ha szeretnénk a híres piaci forgatag részesei lenni, akkor érdemes időben elindulnunk, hiszen annak ellenére, hogy a nyitva tartás szerint fél 2-ig van kirakodás, délben már szinte mindenki pakolt. Minden héten szerdán és szombaton is várja a látogatókat a csónakos piac, méghozzá egy nagyon hangulatos helyszínen: a ráckevei Duna-parti sétányon, kb. 1 kilométer hosszan. Mi sajnos szinte az utolsó pillanatban érkeztünk, de azért sikerült lecsapnunk néhány olcsó mesekönyvre és édességre. Míg végigmustráljuk a kínálatot, egy-két látnivalót is felfedezhetünk. Itt található az Árpád-híd, amely a ráckevei Duna-ág legjelentősebb hídja.

Nem messze áll tőle a hajómalom, amelyet csak kívülről tudtuk megcsodálni, mivel április 1-jén nyit, mi pedig épp néhány nappal hamarabb jártunk itt. Az ország egyetlen ma is működő hajómalma ez; ha a hétvégét is itt töltitek, akkor vasárnap érdemes ellátogatni, hiszen őrlésbemutatót is láthattok.

Az Aqua Land a város központjától 2-3 km-re található, igazi wellnessparadicsom, de ha rám hallgattok, akkor gyerkőcökkel inkább az év melegebb felét választjátok az itt történő családi kikapcsolódásra. A fürdőkomplexumhoz tartozik egy kinti élménystrand, egy fedett fürdő, és a Vitál Központ névre hallgató szaunapark. A kinti élményfürdő területén óriás csúszdapark, pezsgőágyak, termálmedencék, vízi kalandpálya, sodrófolyosó és hangulatos vízi bár gondoskodik róla, hogy minden korosztály felhőtlenül szórakozhasson. Sajnos az időjárás miatt március utolsó napjaiban a fürdő szabadtéri részét nem tudtuk kiélvezni. A fedett részben három medence található: egy úszómedence, egy gyógyvizes élménymedence és egy tanmedence. Hármasban, majdnem 2,5 éves kislányunkkal csupán az utóbbiban tudtunk csobbanni, hiszen az élménymedence túlzottan meleg volt neki, az úszómedencét pedig szintén nem nekünk találták ki.

A Vitál Központ nagyon elnyerte a tetszésem, bár sajnos 14 éven aluliakat tilos a területére bevinni. A szaunapark valóban nem gyerekeknek való, viszont a folyosójáról nyíló belső udvaron két fedett tetejű medence található. Ezek közül a nagyobbiknak nagyon kellemes hőfokú a vize, sajnáltam, hogy csak egyedül volt alkalmam benne megmártózni. Természetesen nem hagytuk ki a Vitál Központ szolgáltatásait sem, viszont csak felváltva, illetve kölcsönösen bébicsőszködve volt lehetőségünk ezeket igénybe venni. A fényterápiás szauna számomra igazi különlegesség volt, a leírás szerint kb. 95-100 °C van bent, és váltakozó, különböző színű fényekben pompázott a helyiség. Kipróbálhatjuk a különböző típusú szaunák mellett a relaxációnkat szolgáló tepidáriumot, a sókabint és a gőzkabint is.

Felnőtt társaságoknak, esetleg nagyobb (14 év fölötti) gyerekekkel érkező családoknak szezonon kívül is ideális hely lehet a kikapcsolódásra a ráckevei Aqua Land, viszont kisebb gyermekes családoknak azt javaslom, hogy inkább a nyár folyamán látogassanak el ide. A strand területén található Tókert Csárda hangulata és ízletes ételei kárpótoltak minket az időjárás okozta kellemetlenségekért. Ha itt jártok, próbáljátok ki! Ha már a gasztronómia vizére eveztünk, akkor engedjétek meg, hogy még egy vendéglátóhelyet javasoljak. Ez a hely a Vidék Íze vízparti lakásétterem, mely a Duna-parton a Senki-szigettel szemben található. A házigazda nagyon kedves, figyelmes, és nem utolsósorban remek faszénen sült ételeket készít. Az étterem valóban a séf otthonában van, ráadásul festői környezetben. Amíg sülnek a finom falatok, addig a gyerkőcökkel kisétálhatunk a Duna-parton található sörkertbe, és etethetjük a hattyúkat.

Az elhatározásunk már megszületett: később is ellátogatunk Ráckevére; alig várom, hogy a „napos odalát” is megismerhessük!