Skip to main content

Küldetés

Gyetvainé Zováth Anikó vagyok. AKidsOasisötlete egyrészt személyes, másrészt szakmai indíttatásból született.

Férjemmel és a négy gyermekünkkel minden évben problémát okozott a hol nyaraljunk és hogyan foglaljunk kérdése.

Első lépésként mindig az interneten kezdtünk el keresgélni bababarát hotel, családbarát szálloda után, néha célzottan bizonyos utazási portálokon, szállodák honlapjain, máskor csak vaktában a Google segítségével. Az eredmény a legtöbb esetben csalódás volt: rossz keresési lehetőségek, mindig a sablon-hotelleírások, semmi információ a családi utazóknak, családi árakat és egyértelmű-átlátható szállásfoglalási folyamatokat sem találtunk. A nagycsaládok "elhanyagolt célcsoportnak" számítanak, a szokásos családi ajánlatok általában 2 felnőttre és 2 gyermekre vonatkoznak.

Sokszor azt sem tudtuk megállapítani, hogy az adott szálláshely melyik szobatípusa alkalmas számunkra, milyen babafelszereléseket tudnak biztosítani, mit kell vinnünk magunkkal, illetve a pontos végösszeget sem tudtuk kikalkulálni az egész családra. Általában többszöri egyeztetés, levelezés, telefon után jutottunk ezekhez az információkhoz.

Sokszor tapasztaltunk, illetve piackutatásaink során a megkérdezett családok is úgy nyilatkoztak, hogy többször volt részük negatív reakciókban, amikor kisgyermekkel voltak egy-egy szálláshelyen. Legtöbbször csak megvető pillantásokat kapnak a kisgyermekes szülők, ritkábban kéretlen tanácsokat is ad a többi szállóvendég. Sokszor a személyzet sincs kellően felkészülve a gyerekek fogadására.

Az Idegenforgalmi és Vendéglátóipari Főiskola (ma BGF) szálloda szakának elvégzése után dolgoztam a szállodákban értékesítési vezetőként, és bár évek óta közvetlenül nem a turizmusban tevékenykedtem, folyamatosan nyomon követtem az iparág változásait, fejlődését, a hazai kínálatot, kapcsolatban maradtam szállodaiparral, kollégákkal.

5 éve ismerkedtem meg dr. Puczkó Lászlóval, aki nemzetközileg ismert és elismert turisztikai szakértő, tanít több turizmusra szakosodott hazai és külföldi felsőoktatási intézményben, számos nemzetközi szakmai és tudományos konferencia és kongresszus előadója. Ő is családos, és mindketten úgy láttuk, hogy pl. Ausztriához képest a magyar szállodaipar nagyon le van maradva a családoknak nyújtott szolgáltatások, a gyerekbarát szállodák szellemisége terén. Vele és az ő turisztikai szakemberekből álló csapatával közösen álmodtuk meg a KidsOasis-t.

Az előkészítésbe turisztikai szakértőkön kívül gyermekekkel, családokkal foglalkozó szakembereket (pl. pszichológust, pedagógust) is bevontunk.

A hazai szállodák kínálata és színvonala folyamatosan fejlődik, egymást érik a nívósabbnál nívósabb ajánlatok, melyek között első helyen állnak a fürdési lehetőségeket is bőséggel kínáló úgynevezett wellness programok.

A hazai szállodapiacot vizsgálva azonban hiányoznak a gyermekes családok pihenését szolgáló, élmények nyújtására alapuló, egyedi kialakítású és szolgáltatásokat nyújtó létesítmények.

A hazai szállodák többségének nincs családbarát filozófiája. A fogalom sokszor elvtelen, megalapozatlan, tartalom nélküli használatával találkozunk. A minimum követelmények meghatározása nem történt meg, ugyanakkor egyre több hazai szálloda hirdeti magát gyerekbarát/ családbarát szállodaként, de ez kimerül abban, hogy a szálláshelynek van játékszobája, van gyermekmedencéje, vagy van etetőszék az étteremben.

A KisdOasis elindítását 2 éves előkészítés, piackutatás előzte meg. Felmértük a szálláshelyek kínálatát, megvizsgáltuk a külföldi rendszereket, megkérdeztünk családokat az utazási szokásaikról, tapasztalataikról, elvárásaikról.

Ezek a kutatások azt igazolták, hogy bele kell vágnunk, meg kell teremtenünk a szálláshelyek családbarát minősítési rendszerét, és a családok utazási klubját- a KidsOasist!

A CSALÁDot tartjuk mindannyian a legfontosabb értéknek, egy családi utazás minden családtag részére ÉLMÉNY kell, hogy legyen, a VENDÉGLÁTÁS alapismérvei pedig véleményünk szerint a TÖRŐDÉS, GONDOSKODÁS, ODAFIGYELÉS, a gyermekkel utazók ennél is többet várnak: