Legyen más, mint otthon, de azért az otthoni kényelem is meglegyen – erről van szó?
Így van. Otthonos, de ne olyan, mint otthon, hanem egy olyan hely, ahová szeressek eljutni. Ez volt a fő koncepció. Van egy marketing ügynökségem, sokat dolgozom, sokat rohangálok; szerettem volna egy olyan helyet, ahova hétvégén el tudok vonulni kettesben, barátokkal. Gyerekkoromban volt egy nyaralónk, és azt az érzést szerettem volna visszaadni, de nem egy olyan helyszínnel, ahová a nagyi régi bútorait összedobták, hanem egy mindenki számára minden évszakban élhető hellyel. A Holiday című lakáscserés film volt a másik inspirációm. Itt is minden megvan, ami otthon, sőt, van egy becsületkasszánk is, ami a vendégekre van bízva.
Ezek szerint először magadnak építetted?
Igen, magamnak, barátaimnak és cégem üzleti partnereinek. Egy évig tartott az építkezés, rengeteg időt töltöttem a helyszínen – sok szakemberrel dolgoztam, de mérnökként magam is részt vettem a tervezésben, a munkálatokban. Viszont amikor megnyitottunk, már láttam, hogy nem tudom megtartani magamnak. Az építkezés közben is folyamatosan tájékoztatunk róla, rengetegen érdeklődtek iránta. Ráéreztünk egy igényre, ezért indult be ilyen gyorsan.
A becsületkassza hogyan működik?
Gyerekkori barátom nagynénje nagyon finom fúziós lekvárokat készít. Ebből nálunk van vagy negyven féle, 890 Ft az ára. Van egy kis köcsög, és a vendégek beleteszik az elvitt lekvár árát. Nagyjából visszahozza a pénzt, de nem tekintünk rá bevételi forrásként. Pálinkával és borral is megpróbáltuk, mert van egy boros pincénk, de az nem jött össze, így maradt a lekvár. Eleinte a wellness is így működött, de rájöttünk, hogy az emberek ezt az alapszolgáltatás részének tekintik, nem óhajtanak fizetni érte, ezért ingyenessé tettük. A wellnessbe egyébként a fürdődézsa, a szabadtéri jakuzzit és a szauna tartozik bele. Ezt az ötletet már átvették mások is – úgy tűnik, divatot teremtettünk, irányt mutattunk: be lehet vállalni egy új, modern és drága ötletet is.
Kik a vendégeitek?
Az ár – 60-80.000 forint / két éjszaka / apartman – egy elég jó szűrő. Nem kevés, de nem is megfizethetetlen, és ezért eljöhetnek ketten, hatan, legfeljebb tízen. 100% előre utalás van, öt napon belül, de van 14 nap lemondási idő és akkor visszautaljuk a teljes összeget. Volt olyan is, hogy valaki eljött és azt mondta: nem tetszik, nem erre gondolt – neki is visszautaltuk a teljes összeget. Sokkal fontosabb számunkra az elégedett vendég, minthogy bárhol is valaki panaszkodjon ránk.
Vendégeink többsége 5-45 közötti párok, baráti társaságok, családok. 90%-uk azért jön, hogy kiszabaduljon a városból, elbújjon az erdőben, közben kiránduljon, túrázzon, kutyát sétáltasson, jókat egyen. Délelőtt legtöbbször nincs senki a házban. Noszvajon van más jellegű szállás is, ahol a vendég a medence partján az Iphone-ját nyomkodja egész nap, a mi „nomád” vendégeink nem ilyenek.
A 100.000 forint ár fix, mindentől függetlenül?
Igen. Eleinte nekünk is voltak kettő-négy-hat fős, reggelis és reggeli nélküli áraink, de aztán rájöttünk: mindenkinek egyszerűbb így. És ugyannyiért adjuk ki ünnepeken és hétvégén is, mert számunkra kiderült: a hétvégi felárnak nincs sok hozzáadott értéke, viszont sokkal jobb az optikája annak, ha nincs felár. Ezeket az újításokat is mi vezettük be a piacon elsőként.
És mi van az olyan családokkal, akiknek ez az összeg túl sok?
Nemrég bejelentkezett valaki azzal, hogy van két fogyatékos gyereke, nagyon tetszik neki a házunk és varrna nekünk néhány terítőt. Megkérdeztem, hova mennek nyaralni, s mivel nem tudta, így felajánlottam: három terítőért eljöhetnek hozzánk. A vállalkozói létben is el kell jutni odáig – anyagilag is, de főleg gondolkodásban: valamit vissza kell adni az embereknek. Ez a költség nekünk nem sok, nekik viszont nagyon sokat jelent. És ez a család mindenkinek fog emlegetni minket és ez sokkal többet ér, mint 100.000 forint. Az emberek sajnos nem szeretnek pénzt befektetni, pláne nem marketingbe, pedig érdemes, megtérül: a jó fotóknak és az erős marketingnek köszönhetően mi már fél év után is teltházasan működünk.
Drága berendezésekkel hogyan tudtok baba/családbarát szállás lenni?
Ez nem egy luxusszállás, viszont minden nagyon egyedi benne: nagyon sok fa és Instagram-kompatibilis design elem van benne. Intelligens az egész ház, de nem nagyon kellett használni ezt a funkciót, mert indulásunk óta nem nagyon kellett lekapcsolni a fűtést.
Ami a gyerekeket illeti, nem féltjük tőlük a cuccokat. A ház egyébként tele van játékkal, nyomdával, napernyős homokozóval, stb. Megvan a három szélforgónk, de szándékosan nem hirdetjük magunkat bababarát szállásként. A családomban is látom, a babás anyukák kicsit megőrülnek: miért Avent márkát használunk és nem másikat, a takaró nem pont olyan, mint amire számított. Óriási az elvárás, ha bababarátnak nevezzük magunkat, így inkább nem tesszük, pedig minden feltétel adott hozzá. Azt mondjuk: családoknak, barátoknak szól.
Ha ez az ötlet ennyire bejött, akkor gondolom, van terv a folytatásra is…
Igen: Kuckó Noszvaj, kettő+kettő fős faház, amiből hármat tervezünk építeni. Az Amerikában nagyon divatos „Cabin”-hoz fog hasonlítani, de gyerekbarát lesz. A koncepció a japán erdőfürdőkön alapul, de mindenből a legmodernebb berendezés lesz, ahogy a Kisházban.