„Egy szálloda baba/családbarátsága a vezetőn és az alkalmazottak hozzáállásán múlik.” Mit gondolsz erről a kijelentésről?
A személyzet tagjaként ikres apuka vagyok kilenc éves gyerekeimmel. Öt éve dolgozom itt, a gyerekeimet 4 éves koruk óta hozom ide és velük tesztelgetem a szolgáltatásainkat, főleg az animációs programokat. Rajtuk tapasztalom ki, hogy mi az, ami tényleg jó, és mi az, amiről csak mi, felnőttek gondoltuk, hogy jó ötlet, de tulajdonképpen nem érdekli a gyereket.
A Villapark nagyobb, mint egy tipikus szálloda: a 125 ház 600 szobát és 1.000 ágyat jelent. Ha a méretünkből és a szezonalitásunkból adódóan néha kapunk is elmarasztást például egy elromlott kazán miatt, a személyzet vendégbarát hozzáállását mindig dicsérik a vendégek. Ennek oka: jól választjuk ki őket és ők is jól érzik, hogyan kell a vendégekhez viszonyulni. A személyzet hozzáállása azért is nagyon fontos, mert a szezonalitás miatt igazi varázslat állandó, magas minőségi szolgáltatást nyújtani.
Az természetesen alaptétel, hogy minden eszközünk megvan, ami egy kisgyerek ellátásához szükséges (például konnektorvédő, lépcsőknél leesés-gátló ajtók, kiságy, babafürdőkád, bili, etetőszék, a konyhában műanyag evőeszközök és tányérok is). Viszont arra gondoltunk: ne terheljük babakáddal és ülésmagasítóval/szűkítővel azokat, akiknek nincs kisgyerekük, vagy nem azzal érkeznek hozzánk, ezért csak azok a házaink bababarátok, amelyeket kifejezetten így készítettünk és neveztünk el: Komfort illetve Aqua Plus bababarát házak, összesen 32 db.
A Villapark nagyon sajátos felépítésű. Ki tudjátok ezt használni a családi szolgáltatásoknál?
A Villapark fizikai sajátossága miatt általában közkedvelt a családosok körében: izgalmas, nem megszokott, hatalmas benti és kinti szabad terek, 25 hektáros park, sportpályák, játszóterek. A Villapark különlegessége a saját medencével, szaunával, jacuzzival rendelkező Aqua Plus villák és a Park Centrum épületben található 300 m2 vízfelületű élményfürdő.
Amire még nagyon büszkék vagyunk: a legjobb öt animációs programkínáló helyszín közé vagyunk sorolhatóak. Míg sok helyen nincsenek fizikai adottságok például az íjászkodásra vagy egy rollerversenyhez, nekünk az a feladatunk, hogy jól kihasználjuk a kedvező fizikai adottságainkat. Kézenfekvő erre például maga a Vértes: van egy túrakapunk az erdővel összekötve, amin keresztül 1,5 km-es túrával elérhető a Kék túra útvonala, amely révén Várgesztesre épp a halastóhoz érnek be a kirándulók. Viszont azt tapasztaljuk, hogy maga a kirándulás, az erdő és a gesztesi vár önmagában még nem jelent attrakciót, ezért az ezzel kapcsolatos programot estére szerveztük, hogy izgalmas legyen (amellett, hogy biztonságos).
Animációs programjaink a kiemelt időszakban vannak, illetve szombatonként. De a nagy játszólabirintusunk és a játszóház mindig nyitva áll, akkor is, ha épp nincs gyermekfelügyelet. Eredetileg két squash pályát terveztek oda, végül az egyikből lett a 100 m2-es játszólabirintus (és egy kis várakozó a szülőknek), a másikból multifunkcionális sportterem, ahol akár 20-30 gyerek számára is tudunk foglalkozásokat tartani. Nemrég készült el egy baba-mama szobánk is: egy elkülönített kis sarok, kényelmes bőrfotellel és pelenkázóval. Kiemelt időszakokban viszont hétfőtől vasárnapig minden nap van programunk. Az őszi szünetben például kihasználtuk a Halloweent, mint importált ünnepet, és kiosztottunk mindenféle maskarákat és elemlámpákat, de nem házról házra jártunk, hanem éjszakai lámpással cukorkákat kerestünk a házak között. Húsvétra pedig da Vinci tudományos élménynapokat szervezünk. A programok azért is fontosak, mert tapasztalatunk szerint a 2-3-4 éjszakás nem nyári vendégeink nem nagyon mennek ki a parkból; a környékbeli kirándulások inkább a nyáron érkezőknél és a külföldieknél jönnek szóba.
A visszajelzések alapján fontos a szülőknek, hogy zárt a park és biztonsági őr van, a parkon belül pedig sebességkorlátozás, így a gyerekeket nyugodtan el lehet engedni a parkon belül.
Sokszor említetted a visszajelzéseket. Ennyire fontosak a számotokra?
Természetesen, hiszen ezek alapján tudunk előbbre lépni, fejlődni, fejleszteni. Például, a 125 házban 125 kazán működik, így nem csoda, hogy egyik-másik rendetlenkedni kezd. A karbantartás nagy feladat, de léptünk és lépünk ez ügyben: 70%-ukat lecseréltük korszerűbbre és megbízhatóbbra, most távfelügyeltek: a recepció mindent lát és be tud állítani, a problémát a vendégek előtt érzékeli. Már látom az ezzel kapcsolatos panaszok csökkenését. Ahogy a korábbi, takarítással kapcsolatos panaszok is nullára csökkentek, amióta átszerveztük és egy külsős céget is bevontunk. Ami az egyéb felújításokat illeti, azokat is a visszajelzések szerint rakjuk fontossági sorrendbe: a Park Klubot nemrég újítottuk fel, előtte a szauna terét és a fürdőszobákat, nemsokára befejezzük a játszótér bővítését is.
Magyarország első és legnagyobb villaparkja vagytok. A nagy távolságok előnyt vagy hátrányt jelentenek?
Elsőként létrehozni ezt nagy kockázat volt, de bejött, mert akik idejárnak, nagyon szeretik. Elsősorban azért, mert több család vagy több generáció illetve nagy társaságok tudnak együtt lenni és nagy a szabadság a Villapark tágas tereiben. A házakban a konyha, az étkező és a nappali beszélgető-távolságban vannak egymástól. Sokan nálunk jönnek össze, mert otthon nem lenne ekkora terük. Egyesek a 122 m2-es Komfortházat is nagynak tartják, a holland vendégeknek pedig ez a méret kifejezetten luxusnak számít. Érdekes módon, a vendégek mégis a klasszikus szállodákkal hasonlítanak minket össze, ami számunkra azt jelenti: ne legyünk tőlük nagyon különbözőek a szolgáltatásainkban, de közben használjuk ki azt, hogy más adottságokkal rendelkezünk. Ezért például másképp árazunk.
Ti hogyan alakítjátok ki az áraitokat?
Végiggondoltuk: ha két fő szerint árazunk, az nyolc főre nagyon drága lesz; ha pedig fordítva tesszük, a költségeink sem térülnek meg. Ezért találtuk ki ezt az ún. öszvér-árazást: a két felnőtt fizeti a fenntartáshoz szükséges árat, a további személyek nagyságrenddel kevesebbet fizetnek, a gyerekeknek pedig minden (14,99 éves korig és négy gyerekig a szállás és az étkezés is) ingyenes. Például: ha most foglalsz például magatoknak és a baráti családotoknak, akkor az első két felnőttnek ez 66.000 Ft/2 éj/2 fő, azaz 16.500 Ft/fő/éj; a másik kettő felnőttnek már csak 7.000 Ft/fő/éj, a négy gyerek után pedig nem kell fizetni. Ilyen sehol máshol nincs. Így azt érzi a vendég, hogy az árazás is családbarát. Az klasszikus szállodák összenyitott szobákkal tudnak két családot fogadni, ahol egyébként ezzel egyáltalán nem nő meg a közösen használt tér, és a legtöbb helyen a már 3 éves kor felett is fizetni kell a gyermek után, 6 év feletti gyerekre pedig ez már általános.
Kikből áll össze a vendégkörötök?
Az egyéni vendégeknél a magyar-külföldi arány 70%-30%. Az utóbbi években a hazai vendégek javára történt erősödés, aminek örülünk, mert a külföldi vendégek nem jönnek pár napra, hanem hosszabb időre és főleg nyáron, amikor amúgy is teltház-közelben vagyunk. És az előbb említett árazással a magyar vendégek is meg tudják fizetni azt, amit kínálunk, így a kiemelt hétvégéken rájuk is lehet számítani. A fő külföldi vendégforrásunk Hollandia, Dánia, Belgium, Németország, Szlovákia és Csehország – ez utóbbiakat nem is tekintjük külföldieknek, mert úgy viselkednek, mint a magyarok: gyakran jönnek, rövidebb időszakokra is. Azt hiszem, lassan utána kell néznünk a cseh nemzeti ünnepeknek is, és azzal is tervezni…
Minden egyéni vendégünk egyébként gyerekkel jön, gyerek nélküli foglalásaink gyakorlatilag nincsenek, ezért nekünk nincsen gyerekmentes időszakaink vagy helyszíneik.
És az üzleti vendégek?
Hosszú távú és visszajáró vállalati ügyfeleink is vannak, akik mellett új ügyfelek is érkeznek szép számmal. Az üzleti és a családos vendégek jól megférnek egymás mellett. Az üzleti vendég számára kevésbé konferencia, mint inkább csapatépítő helyszín vagyunk, hiszen nagy térrel rendelkezünk, és nálunk belefér egy kis hangoskodás – el tudjuk szeparálni őket, amit ők maguk is kérnek. Tavaly a 165 vállalati rendezvényünk volt, jellemzően így: pénteken jönnek, délelőtt okosítás, délután csapatépítés (quad, sziklamászás, dzsip szafari, vagy intellektuális játékok, például bűnügyi, nyomkeresős, vulkánkitörés, virtuális valóság és persze a karitatív feladatok, amikor például raklapokból bútort építenek egy nevelőotthonnak – ezeken a programokon négy partnerrel dolgozunk együtt), péntek este DJ-s buli, szombaton reggeli után hazamennek. A péntek este érkező egyéni vendégek észre sem veszik őket. Kivétel: pünkösdkor lesz egy hatalmas rendezvényünk, ahol az egyéni vendégeket korlátoznunk kell péntek-vasárnapra, mert vasárnap-hétfőre 600 üzleti vendég jön, és nem szabad „összeereszteni őket”.
Az étterem kapacitása terasz nélkül 80 fő plusz a galéria 140 fő. Nyáron a terasz sokat segít, még 100 fő elhelyezhető, akkor összesen 320 helyünk van. Az 1000 ágyhoz képest ez nem sok, ezért széthúztuk az étkezés időtartamát: a reggeli 2 órás, az ebéd és vacsora 3 órás. A nyári átlag 500-600 fő, az eddigi maximális létszámunk 747 fő volt egy szilveszterkor, de rendezvénysátorral már elértük az 1000 főt is.
Vannak visszatérő vendégeitek?
Hogyne, 40% a visszatérők aránya. Van, aki tizenhatodjára jön vissza. Egyszer meg is kérdeztem egy ilyen családot, és az volt a válaszuk: nekik be van ütemezve az év; az őszi szünetre mindig ide jönnek, húsvétkor máshova mennek. Számukra tehát évente egyszer vagyunk célpont, de vannak, akiknek többször is. Ősszel indítottuk egy új, szabaduló szobás programot, amit aztán folytattunk a karácsonyi időszakban, de valaki panaszkodott, hogy ugyanaz volt a program. Ki gondolta volna, hogy ilyen hamar visszajönnek?!...
Kedvet kaptál? Foglalj most!