A kicsit talán kritikusan hangzó bevezető persze nem azt jelenti, hogy az innováció nem jelent jót. Ha nem innoválunk, nem fejlődünk. Márpedig Csíkszentmihályi professzor is megírja egy könyvében, hogy az ember génállománya 90%-ban azonos a csimpánzokéval, ami megkülönböztet minket az a kreativitásunk és az ebből fakadó vívmányaink.
Az innovatív termékfejlesztés fő kérdései tehát ezek: hogyan tudok több értéket adni a számomra fontos célcsoportnak – mondjuk épp a családos utazóknak -, mint amit eddig adtam? Milyen területeken fejlődhetek még? Milyen problémákat találok a kínálatomban és ezekre hogy tudok használható megoldásokat keresni?
Az alábbi 5 pont segíthet abban, hogy – iparágtól függetlenül – újító folyamatokat indíthassunk el szervezetünkben, ezáltal pedig a nap végén több értéket, azaz jobb szolgáltatásokat tudjunk, még több vásárlónak értékesíteni.
Külső szem könnyebben azonosítja a problémákat
Álljunk meg egy percre és próbáljuk meg teljesen idegenként nézni saját termékünket, szolgáltatásunkat. Mi igénybe vennénk azt? Hol vagyunk a többiekhez képest? Milyen problémákkal küzdünk, ami meggátol minket abban hogy jobbak legyünk?
Tekintsünk a problémákra mint lehetőségekre, ez ötleteket szül
Az innováció alapja a probléma azonosítása. Ha nincs probléma, nincs fejlődés. Lépjünk ki a komfortzónánkból, és merjünk gondolkodni, vagy külsős tanácsadó segítségét kérni - ahogy mi is segítjük a szervezeteket – abban, hogy a problémákra sok-sok szokatlan választ tudjunk adni.
Ne féljünk a kudarctól
Egy innovációs folyamat sok zsákutcával jár. Tízből két ötlet ha jó, az már jó arány. Ez természetes, ne féljünk ötleteinket kipróbálni és belátni ha nem működnek.
Startup mentalitás
Ha most kezdjük, azért, ha már régen kezdtük talán akkor is emlékezünk arra a lelkületre, amikor belekezdtünk abba amit csinálunk. A növekedő szervezetek gyakran elfelejtik milyen jó is volt az elején, amikor mindenki csak úgy szikrázott az ötletektől. Ne féljünk ezt a mentalitást újra megtalálni. Hogyan csinálnánk ha most kezdenénk? Miket kell lecserélni abból ami nem működik?
Adjunk teret az ötleteknek
A cégvezetők gyakran elkövetik azt a hibát, hogy jó gazda módjára maguk akarják folyamatosan megújítani a vállalkozásukat. Ehelyett hagyatkozzunk a fiatal kollégákra, akik kezében-zsebében ott lapul az okostelefon, akik óriási lojalitással reagálnak majd arra, hogy az ő ötleteik is meghallgatásra, vagy akár megvalósításra találnak.
Ha már csak ezt az öt tanácsot végiggondoltuk, biztosan felcsillan egy-két helyen a lehetőség, hogy jobban csináljuk mint eddig. Ne szalasszuk el a lehetőséget vágjunk bele és ne hagyjuk a csimpánzokat a fejünkre nőni!