Skip to main content

Tudástár

A családbarátság nem méretfüggő! Nem csak a nagy szállodák lehetnek családbarátok

4. éve foglalkozunk a minősített családbarát szálláshely védjegy feltételeinek kialakításán a szálláshelyeknél Magyarországon. Jelenleg leginkább szállodák, azok közül is elsősorban 4 csillagos szállodák azok, akik felvállalták a minősítés feltételeinek megteremtését, a védjegy megszerzését. Nagyon sokszor szembesülünk azzal, hogy egy panzió, vendégház azt mondja, hogy „Mi szeretnénk családokat, megteszünk ezt-azt, de mi nem tudjuk felvenni a versenyt a szállodák szolgáltatásaival”. Nem is kell, hiszen a CSALÁDBARÁTSÁG NEM MÉRETFÜGGŐ!
A családbarátság nem méretfüggő! Nem csak a nagy szállodák lehetnek családbarátok

Sokszor látjuk, hogy egy szálláshely úgy hirdeti magát, hogy neki van a legnagyobb játszóháza, a leghosszabb gyereksvédasztala, a legtöbb animátora. De a családbarátságnak nem ez a mércéje!

Nyár folyamán végeztünk egy kutatást, melyben 1798 család válaszolt többek között arra, hogy számára mitől családbarát egy szálláshely. A családok egészében gondolkodunk, ezért nem kizárólag kisgyermekes családokat, hanem, akár többgenerecióval együtt utazó családokat is kérdeztünk. A megkérdezett családok 67,5 %-a először nem is szálláshelyet, hanem települést, régiót választ, amikor utazást tervez. A válaszolók 49,7 %-a részesíti előnyben a szállodát, a 46,7 %-uk azonban panzióba, apartmanba, vendégházba megy!

A keresleti oldalt vizsgálva a családi turizmus a családok számára nyújtott szolgáltatások kínálatát jelenti, mely egy szálláshely esetében a családi szoba, a gyermekek biztonsága, az ellátás és a szolgáltatások családi igényekhez való alakításában valósul meg.

A családbarátság 8 legfontosabb tényezője a családok válaszai alapján:

  1. Család méretéhez, összetételéhez igazodó szobák és azok család összetételéhez igazodó felszereltsége. Kisgyermekesek számára fontos, hogy ne kelljen bepakolni a fél háztatást. A tisztaság alapelvárás!

  2. Szabadidő eltöltésére és pihenésre alkalmas családi terek, játékok a gyermekeknek a szálláshelyen belül és kívül.

  3. A személyzet, a vendéglátók hozzáállása, rugalmassága, olyan hely, ahol szeretik a gyerekeket és tudnak velük bánni.

  4. Közös programlehetőségek a szálláshelyen belül és kívül, melyben a család minden tagja részt tud venni. A családok számára nagyon fontos, hogy milyen látnivalók, programok vannak a szálláshely környékén.

  5. A víz sokszor még mindig az alapelvárások része. Viszont a családok elsősorban nem aquaparkokra vágynak, hanem megelégednek egy gyerekmedencével ill. szeretik a közeli tópartokat is.

  6. Gyerekek biztonságban legyenek, legyen konnektor és balkonzár, leesésgátló stb.

  7. Egészséges gyerekételek, gyerekmenü, kisbabák étkezésének megoldása

  8. Családbarát árak, családi csomagok, nagycsaládos kedvezmények, egyszülős kedvezmény

Láthatjuk, hogy a családok fejében nem csak az családbarát, aki 24 órában foglalkoztatja a gyermekeket, szolgáltatások garmadával vagy 5 vízi csúszdával rendelkezik.

A CSALÁDBARÁTSÁG NEM MÉRET ÉS SZOLGÁLTATÁSMENNYISÉG FÜGGŐ!


Kutatási eredményeinkről részletes előadást hallhatnak dr. Puczkó László szakmai igazgatónktól a 2017. november 14-én megrendezésre kerülő 4. családbarát turizmus konferencián.

Partnereink