Egy frissen nyitó háznál egyszerűbb a dolgunk, mert ott már az építészeti kialakítás is -szerencsés esetben- a koncepció szerint történik. Sajnos a gyakorlatban azért kevés olyan építkezést látunk, ahol a tulajdonos ebben a szakaszban már tudja, hogy kinek és milyen módon szeretne majd szolgáltatni. Pedig sok későbbi kényelmetlenségtől megkímélhetné magát, ha pl. egy ayurvediuks központhoz nem alakítana ki hammamot és borospincét, pusztán azért mert a szomszéd szállodának is van.
Tehát ott tartottunk, hogy a spa-nak van egy meghatározott arculata, egy központi motívuma, amin a kezelési menü, a szolgáltatások köre és a dekoráció is alapszik. Ez a motívum az első számú választási szempont, amikor kozmetikai termékcsaládot keresünk partnerünknek.
Pár példa:
Ha a szállodai wellness koncepciója a franciás hangulat és elegancia, akkor jó eséllyel egy francia márkát fogunk használni. Ha alpesi kezeléseket kívánunk nyújtani, akkor viszont a francia báj kevés lesz és olyan céget keressünk, akiknek profilja a Kneipp kezelések, a széna fürdő és pl. kecsketejes, gyógynövényes készítményeik vannak. Az ayurvedikus kezelésekhez sem lesz elegendő egy üveg szezámolaj, valamilyen illattal, hanem olyan termékeket keresünk, amelyekben az ayurveda által alkalmazott gyógynövények megtalálhatóak.
Van még két nagyon fontos szempont a választás során:
1, Van e a szállodában olyan szakember, aki a kezeléseket megkomponálja és betanítja, vagy kizárólag a kozmetikai cég szakértelmére hagyatkozunk? Szerencsés az a hotel, ahol a spa manager rendelkezik anyag- és kezeléstechnikai ismeretekkel is. Így bármilyen kozmetikai családdal képesek lesznek egyéni és hatásos kezelési menüt kínálni, akár szezonálisan megújuló kínálattal. Ha ez nem adott, akkor is meg lehet bízni ezzel a feladattal szakembert, aki együtt dolgozik a szálloda vezetésével és a más területen kiváló spa managerrel.
2, A kozmetikum nem csak egy szám a beszerzések rubrikában és nem csak az ELÁBÉ miatt fontos. A kozmetikum táplálék is, ami a bőrön át felszívódik. A tudatos, ún. LOHAS szegmens dinamikusan növekszik, főleg a családosok körében. Ezek a fogyasztók keresik és értékelik, ha a spa-ban -de akár az egész szállodában- olyan anyagokkal találkoznak, amelyek nem tartalmaznak egészségre káros összetevőket és ezt akár bio tanúsítvány is igazolja.
Ahogy az ételek területén követelmény, hogy az allergéneket feltüntessük, hamar eljutunk oda is, hogy a kozmetikai termékek terén is ilyen tudatos és tájékozott lesz a közvélemény. Annak a szállodának pedig piaci előnye lesz, amelyik már most olyan termékcsaládot választ, amelyik valódi értéket képvisel, a vendég számára valódi jól-létet biztosít a színes-szagos marketingen kívül is.