A válaszadók mindössze 28%-a utazott belföldi szálláshelyre azt elmúlt (2016-2017) évben.
A belföldön utazó családok – talán meglepő módon – elsősorban desztinációt választanak. Meglepő lehet, mivel manapság az ár szokott az első helyen végezni az ilyen jellegű felmérésekben. Az eredmény persze nem azt jelenti, hogy az ár nem fontos a családoknak az utazás során, hanem azt, hogy elsősorban desztinációt választanak. Ezen belül viszont már jelentős szerepe van az árnak, hogy mely szálláshelyet választják az adott környéken.
A szálláshely választás kapcsán felmerül a kérdés, hogy milyen jellegű legyen a szállás? Nos, a családok elsősorban a szállodákat részesítik előnyben. De akkor hol jelentkezik az árérzékenység? Egy apartman, vagy más megoldások sokkal olcsóbbak egy szállodánál.
Az ördög a részletekben rejlik: Méghozzá a minőségben!
- A családi utazásnál kiemelten fontos a vízpart (72%). Természetes, vagy mesterséges vízfelület az mindegy, a lényeg, hogy legyen a közelben. Ebben a szállodáknak van előnye, főleg azoknak, akik saját fürdőrészleggel rendelkeznek.
- A második fontos tényező, ami a szállodák felé billenti a mérleget, hogy a családi utazás során az anyukák/apukák nem szeretnének főzni. Míg a válaszadók döntő többsége a hétköznapokban főz, addig a nyaralás során inkább az éttermet választják.
- A harmadik dolog, ami kiemelt helyet kapott, bár nem első helyen végzett a válaszok között, az a spa/wellness léte. Azt kérdeztük a családoktól, hogy mi lenne az az elem – ha csak egyet választhatnának – amit mindenképp tartalmazzon a csomagajánlat? A gyermekbarát elemek után a spa/wellness használat végzett a harmadik helyen.
Ha a fent említett 3 tényezőt összetesszük, máris világossá válik, hogy miért ilyen népszerűek a szállodák a megkérdezettek körében. Ezt a 3 tényezőt egy helyen, egy időben az esetek többségében csak a szállodák tudják szolgáltatni.
További fontos tényezők a családosok számára, hogy legyen wifi és tv a szálláshelyen, valamint szeretnék magukat megkímélni a kosz okozta bosszankodástól is. Ezek a tényezők nem befolyásolják, hogy milyen típusú szálláshelyet választanak, viszont érdemes megemlíteni, mivel a piaci versenyben fontos, hogy ezekről az elemekről (is) jó véleményeket írjanak a vendégeink.
Manapság fontosak a jó értékelések a különböző szállásfoglaló portálokon, mivel leggyakrabban itt tájékozódnak az utazni vágyók. A második információforrás a barátok/ismerősök véleménye, ami nem várt eredmény a mai, digitális világban. A harmadik leggyakoribb válasz a szálláshely weboldala. Aki elsősorban a közösségi médiát használja kommunikációra, annak rossz hírünk van, ez a médium csak a 4. helyen végzett a sorban.
Ha az eredményeket tekintjük, nem feltétlenül a várt válaszokat kaptuk a családoktól, de mindenképp mást, mint néhány évvel ezelőtt. Ezért fontos, hogy folyamatosan nyomon kövessük a célcsoportunk igényeit, mivel manapság ezek az igények egy-egy hipe-nak vagy nyugatról érkező trendnek köszönhetően gyorsan változnak.