Melyek az Instagram főbb jellemzői?
Magyarországon 2millió feletti az Instagram használók száma (egy év alatt 800 000-el nőtt!). Javarészt 30 év alatti közönsége van, de egyre nő a 30-35 évesek aránya. Igen, családos szempontból mondható, hogy jelenleg nem az ideális korcsoport van jelen, de ami késik, nem múlik.
Hazai adat, hogy az Instagram felhasználók 91%-a merít életstílus-ötleteket, 84,3% márkáról szóló tájékozódásra használja a csatornát, 81,2% témák (hashtag) követésére (Kuti Géza kutatása).
A legfontosabb, hogy itt személyes élményeket, saját tartalmat osztunk meg, valamint nem csak ismerősöket követünk, hanem – a Twitterhez hasonlóan – márkákat és személyesen nem ismert felhasználókat is. Sokkal kötetlenebb tehát, miközben mégis személyes.
Ebből következik, hogy a csatorna használói nem posztokat, hanem inkább élettörténeteket, márkák esetén brandeket akarnak megismerni. Csak akkor van esélyed elfogadottá és népszerűvé válni, ha van történeted, szállásként is van mondandód, és azt vizuálisan is ki tudod fejezni. Nem különbözik ez a való világtól, hiszen ha nem építed a márkádat, egyébként is sokkal nehezebb dolgod van a vendégszerzés területén.
És itt jön még egy fontos Instagram jellemző: a vizuális hatás. Ez a turizmusban tevékenykedőknek kapóra is jön. Emiatt írnám fel minden szállásnak kötelező felületként az Instagram használatát.
Nagyon erős vizuális kommunikációt tudunk végezni, hiszen itt a képek és a videók dominálnak. Kell e még több egy felülettől?
Mit is ad az Instagram családbarát szállásodnak?
Termék bemutatása használat közben
Az Instagrammon megmutathatod, hogyan használják gyermekbarát felszereléseidet, szolgáltatásaidat a gyerekek. Tökéletes hely erre, hogy elképzelhessék a szülők, milyen biztonságban, milyen kreatív játékokkal, milyen jó animátorokkal fog találkozni szemük fénye.
A bemutató hatására nőni fog a bizalom, az élmények pedig közelebb viszik a családot a foglaláshoz.
Felfedezhetőség hashtag használatával
A hashtag az Instagrammon egy elhagyhatatlan eszköz. A kategorizálásra szolgálnak, csoportosítanak. Egy-egy szó valójában témákat jelent, ami szállásunkhoz kapcsolódik, szolgáltatásainkat, környékünket teszi láthatóvá a közösségi platformon.
Amikor például én a városom nevét használom, akkor a város iránt érdeklődők szeme elé kerülök. Amikor célközönség specifikus szavakat használok (pl.: családbarát, gyermekanimáció, stb.), akkor ezen témákat követők fognak megtalálni.
A hashtag használata egy szállás számára egyet jelent a célzással. Akkor járunk el megfelelően, amikor tudatosan kezeljük ezeket a témákat és folyamatosan szerzünk belőlük látogatókat. Ki kell tehát gyűjteni a megfelelő hashtageket és következetesen kell használni posztjaink alatt, mintegy lefedve a hasznos témákat.
Adott desztinációban való megtalálhatóság
Az Instagram posztokhoz helyszínt is adhatunk. A hashtaghez hasonlóan ez a lehetőség is csoportosítja a bejegyzéseket, csak itt helyszín szerint. Országhoz, városhoz, vagy akár konkrét vállalkozáshoz lehet a képet/videót rendelni.
Ez a forma lehetővé teszi, hogy egy területen, mondjuk Budapesten, vagy Balatonnál jelenjünk meg szélesebb embertömeg előtt.
Saját szállásunkat mindenképp be kell jelölni, de érdemes a desztinációban is jelen lenni, hogy a környék iránt érdeklődőket elérjük.
Saját történeted, gyermekbarát élet bemutatása
Az Isntagram Stories egy 24 órára megjelenő felület, amit az emberek az elmúlt nap áttekintésére használnak. Mára több ilyen poszt készül, mint rendes bejegyzés, így egy hotel számára is kihagyhatatlan, exkluzív felület.
Itt lehet igazából megmutatni a szállás mindennapjait, a gyerekbarát megoldásokat, kis apró történeteket. A marketing szempontjából hasznos, viszont sok időt felemésztő kommunikációs módról beszélünk, így itt is érdemes stratégiát kialakítani, a személyzetet is bevonni a tartalom megalkotásába.
Miért kezdd el még ma a felület használatát?
Mondhatnád, hogy csak fiatalok használják, Te pedig családosokra céloznál. Mégis el kell kezdened építened közönségedet, hiszen:
- senki sem lesz fiatalabb (sajnos)
- még könnyű érvényesülni, még többen láthatják posztjaidat (aztán az Insta is a Facebook sorsára jut, egyre nehezebb lesz érvényesülni)
- a fiatalok is hatnak a szülőkre, és 25-30 év körül már saját utazásokat terveznek, lassan családot alapítanak
Illeszd be az Instagram felületét szállásod marketing eszköztárába. Ha szeretnél még több SzállásMarketing tippet, a tudástáramban találsz még hasznos tartalmakat.