A VR különleges, semmi más eddigi élményhez nem hasonlítható lehetőségeket tartogat. És itt a legfontosabb az ÉLMÉNY szó. Szinte közhely, hogy a marketingben – így a turizmus-marketingben is – az élményközpontú marketing sokkal hatásosabb, mint egy sztenderd leporelló. Sőt ez az iparág, mely távoli mesés tájakról, örökségekről és szolgáltatásokról mesél, kivételesen rá van szorulva, hogy a lehető leginkább kézzel fogható élményt adjon a desztinációról. Az amerikai resortok legtöbbjének honlapján a VR tartalom már alap, és egyre több európai szereplő is használja már ezt.
Ráadásul a VR nemcsak az benne átélt élmény miatt, hanem újszerűségével is csalogató tud lenni. A legtöbb ember még nem élt át ilyen élményt, de már hallott róla. Egy bemutatón, konferencián, kiállításon mágnesként működnek a VR-t használó standok, főleg, ha játékosított tartalmat kínálnak.
A költségek természetesen egészen nagy skálán mozoghatnak. Egy 360 fokos videó gazdaságosan kivitelezhető, míg egy 3D-s környezet nyilván nagyobb erőforrásokat igényel. Ugyanakkor minőségben és interakcióiban az utóbbi sokkal nagyobb lehetőségeket rejt. Érdemes tehát mélyebben is belemerülni ebbe az új médiumba, mely hamarosan hazánkban is elvárt eleme lesz a desztinációk marketing mixének.
További információ és példák: www.7reality.com