Skip to main content

Tudástár

Válassz kabalafigurát, és biztos a siker!

Nem kérdés, a gyermekek által cukinak, szerethetőnek ítélt karakterek segítik az értékesítést. 
A családok egyre demokratikusabbá válnak,  a szálloda, az úticél és programok kiválasztásában az egész család részt vesz, még a gyerekek is. Sőt! Sokszor a gyerekek kérése, igénye a meghatározó, döntő tényező. 
A gyereket sikeresen megszólítani azt jelent, mint közvetett módon a szülőhöz, a tényleges vásárlóhoz szólni. A gyerekek pedig megfoghatók kabalafigurákon keresztül. Ezt már több szálloda, fürdő, turisztikai létesítmény felismerte; nyuszik, elefántok, mókusok, kutyák, sőt még krokodil is szórakoztatja a gyermekeket, de a mai napig rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik még ebben.
Hogyan győzhetjük meg a kabalafigurákon keresztül a gyerekeket és rajtuk keresztül a szüleiket?
Hazánkban is egyre inkább jellemző, hogy mivel a gyerekek a családok életében a legfontosabbak, a szülők igyekeznek minden kívánságukat teljesíteni. 
A gyermek valódi véleményformáló: rögzít, közvetít és rábeszél. Az utazó családok körében végzett kutatásunk szerint a gyermek véleménye nagy mértékben járul hozzá az utazási döntésekhez. 
Egy kabalafigura tényleges fogyasztói lojalitást tud kialakítani, de ehhez fel kell hívnia magára a figyelmet és a figyelmet fenn is kell tartania. A gyerekek figyelmét hosszútávon magunkra irányítani nem egyszerű feladat, bizalmat kell kialakítani a gyerekekkel.
Válassz kabalafigurát, és biztos a siker!

Mit vegyünk figyelembe a kabalafigurák tervezésénél, választásánál?

  • Fontos megvizsgálni a gyermek célközönségünket, hogy csak magyar vagy külföldi gyerekek is vannak-e a turisztikai létesítményünk vendégei között, és milyen az életkoruk, nemük. A külföldi gyermekek részére sok magyar rajzfilm figura nem ismert (  persze attól még befogadható, rajonghat érte). A 10 évnél fiatalabb korosztály rajong a rajzfilmfigurákért, kitalált állatkarakterekért, azonban a 10 évnél idősebb gyermekeknél ezek helyébe már sportolók, pop-sztárok lépnek.  A lányok befogadóbbak, míg a fiúk

  • Már megtervezett figurát választunk, vagy saját tervezés legyen? (előnyökkel, hátrányokkal, jogi szabályozással egy következő írásban foglalkozunk!)

  • Ismert-e már a figura karaktere vagy nem, ha ismert, hosszú távú a sikere vagy csak időleges? Könnyen megvalósíthatók-e a figurából merchandising termékek?

Mindenképpen fontos, hogy a  figura rendelkezzen összetéveszthetetlen külsővel, váltson ki pozitív érzelmeket, mind a szülőben, mind a gyermekben.

Nem   szabad elfelejteni, hogy a gyermekek a jövőbeli fogyasztóink. Nagyon fontos a gyerekek véleményének figyelembevétele a turizmusban dolgozók számára, mivel ők a turisták következő generációja. A mai utazó gyerekekbe való befektetés fogja formálni a jövő turizmusát, így a márkahűség kialakítását érdemes már a bevésődés időszakában kialakítani. És ehhez nagyon jó eszköz lehet egy kabalafigura megalkotása.

Ha szüksége van családbarát fejlesztéseihez tanácsokra, ötletekhez, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Partnereink