Skip to main content

Tudástár

Vélemények és vezérek, avagy kell-e nekünk influencer?

Tetszik nem tetszik, a social media térnyerésével az influencer marketing rendkívül megerősödött ezért a turizmus területén is szükség van az influencerek marketing eszköztárára, különösen akkor, ha az a cél, hogy minél többen halljanak egy szállodáról és minél többen kapjanak kedvet a foglaláshoz. Bloggerekkel, vloggerekkel együttműködni olyan lehetőséget jelent, amivel újabb közösséget lehet építeni, új célcsoportokat lehet elérni és ami a legfontosabb, kevésbé lesz reklámízű a kommunikáció. A marketing-pszihológia szerint, hogy ha egy hiteles ember mondja, hogy jó a termék, akkor az emberek hajlamosabbak elhinni, mint ha mi magunk állítanánk ugyanezt mondjuk egy szálláshelyről.
Vélemények és vezérek, avagy kell-e nekünk influencer?

Amikor influencer marketingről beszélünk, akkor általában mindenkinek egy celeb típusú social media személy ugrik be. Pedig bárki, akit sokan követnek egy adott témában, az influencernek, véleményvezérnek számít. Lehet újságíró, blogger, sportoló, vagy éppen színész.  Nem árt azonban résen lenni, hiszen sok önjelölt blogger vagy anyuka kopogtat be a szálláshelyek ajtaján azzal az ígérettel, hogy majd a szállodai szolgáltatásért cserébe ajánlót ír oldalán.

A KidsOasis felismerve az influencerek jelentőségét, nemrég olyan bloggereket, vloggereket keresett, akiknek bejáratott, ismert, közönséggel rendelkező blogjuk vagy más közösségi csatornájuk van és akik örömmel vállalkoztak arra, hogy családjukkal 3 napot eltöltsenek egy KidsOasis családbarát szálláshelyen, amiről aztán részletesen beszámolnak Több, mint 50 pályázat érkezett, akik közül a zsűri döntése alapján 8 blogger kaphatta meg a megbízást. Ők azok, akik nyár és ősz folyamán 3 napig élvezhetik egy-egy KidsOasis szálláshely vendégszeretetét, majd online felületeiken beszámolnak arról, hogy milyen a pihenés egy minősített családbarát szálláshelyen. A KidsOasis ezzel gyakorlatilag levette a szálláshelyek válláról a terhet és helyettük bonyolította le a felkészítést, hiszen nem mindegy milyen szempontok szerint zajlik a tesztelés. Ebben az esetben egy workshop keretén belül ismerkedett össze a 8 blogger, ahol a bemutatkozást követően a KidsOasis ügyvezetője, Gyetvainé Zováth Anikó mondta el, hogy milyen szempontok szerint zajlottak a KidsOasis szálláshelyek minősítése.

A kampánnyal az volt a célunk, hogy olyan emberekhez érjen el a KidsOasis családbarát szálláshelyek híre, akiket hagyományos reklám által nem, vagy csak komoly ráfordítással lehet megszólítani.

Partnereink