Nos, fontos kihangsúlyozni, hogy a minőségileg kifogástalan terméket – pusztán azért mert nem tetszik a szín vagy két ugyanolyan van belőle – nem köteles a kereskedő kicserélni. Ugyanakkor jól megfontolt üzleti érdekből a legtöbb egységben, különösen ünnepek idején lehetőséget adnak az ajándékba szánt, de bármilyen okból nem megfelelő termék cseréjére vagy a vételár levásárlása záros határidőn belül. Erről a lehetőségről célszerű előzetesen tájékozódni és természetesen jól megőrizni az ott kapott nyugtát! Ugyanis a vásárlást igazoló bizonylat tanúsítja azt, hogy a terméket az adott boltban vetted. Nélküle pedig vajmi kevés esély van arra, hogy rendeződjön a probléma.
Más a helyzet ugyanakkor abban az esetben, amikor az ajándékba kapott játék némi használatot követően szétesik vagy működésképtelenné válik.
Az ilyen jellegű reklamációval – az úgynevezett minőségi kifogással – a kereskedő már köteles foglalkozni! Ennek intézése ugyanis nem a forgalmazó önkéntes elhatározásán múlik, hanem jogszabály írja elő a számára.
Ha pedig bebizonyosodik, hogy a vállalkozás gyártási hibás terméket adott el neked, első lépésben javítást vagy cserét kérhetsz. Előfordulhat, hogy a rossz játék nem javítható, illetve a kereskedő azt nem vállalja, az üzletben pedig nincs már ugyanilyen termék. Ebben az esetben a vételár leszállítására tarthatsz igényt, a kereskedő költségére a hibát kijavíthatod vagy kijavíttathatod, vagy pedig az általad kifizetett összeget követelheted vissza.