Élménybeszámolók

Mit jelent számomra a wellness, az egészségtudatos életmód?

Családunkban fontos szerepe van a testmozgásnak. A kisfiamat ( aki most kezdi ősszel az első osztályt) is pici korától kezdve a mozgás szeretetére nevelem. Jártunk babatornára, játékos vízhez szoktató programra, már totyogó korában is hosszabb sétákat tettünk meg a közeli vízpart mellett, a gáton.

Sokat kismotorozott, tanulóbiciklizett. Azóta is szeret biciklizni, sokszor maga kéri, hogy menjünk kerékpározni. Ő 2 éve jár heti kétszer úszó edzésekre a fürdőbe. A párom hetente többször fut a közeli ligetben, és heti rendszerességgel szaunázik, fürdőzik. Én heti 2-3 alkalommal kocogtam, most ezt szüneteltetem, mert hamarosan érkezik a kistestvér. Jógáztam egy ideig, majd ezt felváltotta a sárkányhajózás. Ezeket szeretném újra beépíteni az életembe a baba érkezése után. Itthon is sok mozgásos DVD-m van, amiket használok is. Sokat szoktunk kirándulni a természetben. A párom és a kisfiam esténként focizni szoktak.

Az étkezésre is oda figyelek, hogy mit teszek az asztalra. A kisfiamnak kedvence a zabpehely, köles, nasiként sokszor kér kígyóuborkát, répát, nyers krumplit és karalábét. Imádja az olívabogyót, a sajtot. A húsok közül a csirke és a hal a népszerű nálunk. Azokat a zöldségeket, amiket nem szeret, elrejtem krémlevesekben. Úgy már megeszi őket, reszelt sajttal megszórva. Szeretjük a gyógynövényből készült teákat. Tavasszal szedjük a bodzát, fehér akácvirágot, és limonádét készítünk belőle. A piacon idős néniktől vesszük a zöldségeket, gyümölcsöket, ha van rá lehetőségünk. Itthon sokféle gyümölcsfánk is van.

A testi egészség mellett a lelkünkre is figyelek. A kisfiammal minden este elalvás előtt pozitív megerősítéseket szoktunk mondani a szokásos esti mesélés után, már a sötét szobában fekve. Ennek van egy váza, ezt szoktuk bővíteni is. Ez az alapja: "Nagyon szeretem magamat, egészséges vagyok, energikus vagyok. Bőségben, boldogságban, szeretetben élek. Mindent el tudok érni amit szeretnék, amit akarok. Az élet szép."

El szoktam neki mondani utána, hogy nagyon szeretem őt, és köszönöm, hogy engem választott az anyukájának, és köszönöm, hogy van nekem. Ő is megköszöni nekem, hogy én vagyok neki, és elmondja, hogy mennyire szeret.

Igyekszem megmutatni a környék és az ország látnivalóit Dominak. A teljesség igénye nélkül az elmúlt bő félévben például voltunk Bp.-en a Tropicariumban, többször az állatkertben, a Természettudományi Múzeumban, a Margitszigeten, a Normafánál, a Várnegyedben. A múlt héten egy tudatos fesztiválon voltunk 5 napig Balatonakarattyán, ahol a mozgás, egészséges táplálkozás, az önismeret, egészséges életmód, lélekemelő zenék voltak a középpontban. Szegeden, Gyulán is kirándultunk.

A városunkban, Szarvason gyakran megyünk a helyi állatparkba kirándulni, az arborétumba, a Körös partra, nyáron a vízi színházunk előadásaira, a különböző rendezvényekre. Gyakran megfordulunk a helyi könyvtárban is, amig pici volt Domi, addig hetente jártunk a könyvtár Törpi Könyvkuckós programjára, ami 0-3 éves gyerekeknek van kitalálva. Elmondhatom, hogy sikerült könyvszeretővé válnia a kisfiamnak.

Fontos számomra a minőségi idő eltöltése a szeretteimmel.

A tisztálkodásnál törekszem a természetes összetevőjű termékek használatára.

Mint családanya, próbálok én időt is szánni magamra, kisebb, nagyobb sikerrel. A könyvek töltenek fel.

Számomra milyen egy jó családi wellness hotel, wellness nyaralás?

Baba- és gyerekbarát, emellett szülőbarát is, hogy mi szülők is kipihenten távozzunk a hotelből. Amig pici volt a kisfiam, addig fontos volt a számunkra, hogy legyen etetőszék, babaágy, medence ahol a totyogó baba is tudja élvezni a vizet, pelenkázó a wellness részlegben, játszószoba, játszótér. A játszótér legyen árnyékos, fás. Voltunk egyszer egy hotelben, ahol szép játszótér volt, de fa egy sem. A tűző napon nem tudtunk játszani. Ahogy ovis lett Domi, fontosabbá vált, hogy a játszóház, játszótér mellett legyen gyerek animáció, gyermekfelügyelettel is, mert mi is szeretnénk feltöltődni a szállodában. Szaunázni, úszni, kipróbálni egy masszázst stb.

Az is a hotel javára írható, ha a babapancsoló és a min.120 cm mélységű medencék mellett akad olyan is, amiben leér egy ovis lába is, főként, ha még nem tud úszni. Jártunk olyan helyen, ahol ez nagyon hiányzott. Azért nagy piros pont jár, ha az étteremben van egy sarok játékokkal, színezőkkel vagy mellette játszószoba, hogy mi felnőttek is élvezhessük a svédasztal kínálatát. Az is plusz pont, ha a gyerekek által leginkább kedvelt ételek is ott vannak a pulton.

Emlékszem rá, amikor még nem született meg a kisfiam, egy 4 csillagos szuper wellness hotelben csodálkoztam, hogy reggelire tejbegríz is van, kakaóval vagy fahéjjal. Még finom is volt! Ha a hotelben van legalább a gyerekeknek all inclusive ellátás, az is fantasztikus! Az én kisfiam reggel alig eszik, de egy óra elteltével már éhes... Ráadásul az ovisok még ötször esznek egy nap, nagyon jó tud lenni a gyerek all inclusive ellátás.

Külön tetszik, ha egy wellness hotelben tematikus napok, programok vannak korcsoportonként. Bő egy hónapja volt szerencsénk kipróbálni egy ilyen hotelt, fantasztikus volt!

A wellness részlegnél fontosnak tartom a megfelelő nagyságú vízfelületet is, illetve, hogy legyen kinti és benti része is. Rossz idő esetén is tudjunk fürdőzni.

Nem utolsó szempont az sem, hogy a hotel dolgozói szeressék a gyerekeket, a gyerek hisztikkel, hangoskodással, a sírással, rohangálással együtt.

Szeptember elején születik meg Levi, így a hotel választásnál a közeli jövőben egyszerre fogom keresni a baba- és gyermekbarát szolgáltatásokat is.

Örülök ennek a szélforgós minősítési rendszernek, mert segít a hotel kiválasztásában.